:))

glitter text generator

Tuesday 31 January 2012

Khidupan Baru Di SainsKu


02.02.2010  tarikh kramat bagi aku. Trikh aku mndftr di skolah baru. x dpt tdo mlm d sbbkn tlalu cuak utk tinggal di asrama.. Tnpa family,kwn2..tapi,aku tpaksa katakan YA utk masuk skolah baru ni sbb aku nak sgt ikut jejak lgkah abg aku. Tmbahan,family suruh bdikari. Hmmm.. SBP, sekolah byk pressure.. rasakanlaaa!!
tugu yg trsergam dgn megahnya kat dpn pntu masuk sainsku
          Mak,bpk,abg dan kakak pegi hntar ke skolah baru. Pndftran pljar baru form4 pukul 9 pagi..dupdapdupdap jntungku! Pndftran kat bilik MPM,aku n bpk masuk..yg lain kat luar. Rasa nervous aku hilang sikit sbb jumpa dgn Azyli Syafiqah,besfren kat skolah lama. Plus,jumpa jugak dgn Sir Qahar,sepupu aku belah bpk. Dia yg byk tolong aku masa pndftran. Aku dpt rumah Sapphire(biru) sbb dulu abg aku biru jugak. Tapi… Azyli Emerald(hijau). Aku mula rasa nervous balik sbb tkut x da kwn. Rasa nak nangis la wktu tu. Tpi,cover2 laa.. huhu
          Lepas hbis pndftran,aku dgn family pegi asrama. Aku blok Permai. Tapi pusing2,tak jumpa Permai. Just ada Damai dan Tenteram. Tanya dgn sorang student,aku tahu la blok dpn skali tu Permai. Signboard x da sbb tanggal ditiup angin la.haha.. Check-in bilik dgn family aku. Tulis dlm krtas pndftran tdi,aku bilik 7. Pegi la bilik 7,jmpa balik dgn Azyli. Aie. Tkkan sama bilik sdgkan dia emerald,aku sapphire. Hmmm. Sir Qahar yg slh tulis. Aku bilik 9 la sbenarnya. Kaki ku ptama kali mjejak kamar 9. Bersih,kemas,cantik. Puji2 lebih ehh. Wktu aku tgh kemas2 brg,dtgla sorang budak pompuan. Fom 4 baru jugak. Aku bkenalan la. Syarifah Nurfaizah @ Izah,jiran sblah katil aku. Rasa happy sikit sbb ada kwn. Tak la sunyi sgt kan.
          Lepas habis bkemas,aku tpksa ucap Bye dgn family aku sbb diaorg nak balik. Tinggala aku sorang..sobb sobb.. Aku x dpt tahan sedih,aku nangis tepi jln. Dah tak dpt nak ngis kat dlm bilik kott..huhu.. ksian aku. Pukul 12:45 tghari,ahli bilik balik rehat. Diaorg ajak aku borak2 tapi aku blum biasa. Izah sorang layan mereka. Hari first aku dlm bilik,aku hafal bberapa nama. 1st Izah. 2nd Farisa,sbb dia sama katil dgn aku. Aku atas,dia bwh.(2thn aku ats.huhu). 3rd Brenda dan Shidah,sbb kami btiga sama bfday 20 April. 4th Marie Urai,aku hafal nama dia sbb aku tkut tngok muka dia. Garang mcm harimau. Tapi mata dia sepet,takla tkut sgt.hehe. Then,aku knal la semua ahli bilik aku, Puteri,Syida,Erin,Mitchell,Priscilla dan Azie. Tapi aku kenal Azie tak lama sbb dia pndah skolah. Nway,best sgt knal dgn dia.
dlm 2thn kami bsama,inila ptama kali mkn bsama kat dwn mkn,,tu pun mggu trakhir sblum  hbis SPM..huhu
Hari first jugak,aku pergi bilik iron,nak iron baju n tdung prep. Then pegi toilet,tggu turn nak mndi. Word yg slalu aku dgr dlm blik iron n toilet RESERVE!! Tringat kat rumah,tak pelu nak reserve2 mandi.huhu.sedeh dtg lagi. Pas bsiap, pegi mkn n surau dgn Azyli n Izah(teman ktika homesick mlanda). Pukul 8.30 mlm  fom 4 baru ada pjmpaan dgn Pmbimbing Rkn Sbaya,PRS fom 4 juga. Kira mcm orientasi la. Utk bberapa mlm. Mereka bagi kata2 smngat kat kami yg baru,tapi aku nangis 2 kat blakang smbil d pujuk Azyli sbb aku tlalu la HOMESICK. Haiyaaa. Yg aku ingt,mlm 1st tu ada Farisa,Fakhrur,Azizul(Gjul),Fifi,Fida,Eileen. Best la jugak gaul2 dgn diaorg. Pukul 10,masa balik. Mggu 1st aku,pkara wajib sblum tdo ialah MNANGIS. Then,baru bleh tdo. Homesick la katakan.
Hari second, aku mjejakkan kaki ke kelas 4Delta. Izah pun kelas sama dgn aku(Tapi, tak lama sbb dia ambil PA. So, dia pindah kelas 4 Beta). Byk karenah plajar kelas baru aku. Dhla bising,suka gelak tbahak-bahak,gossip x ingt dunia n mcm2 la. Dlm kelas,aku duduk sblh Haleeda,org 1st yg aku rapat dlm kelas,duduk tepi tingkap.
 Stiap kali ckgu masuk kelas,semua plajar baru dminta mprknalkan diri kat dpn. Boring siott. The whole week pknalkan diri. Huhh. Mlm prep,masih lagi kat bilik kuliah,dgn kwn2 pljr baru aku n ahli PRS. Tapi… mcm ada tmbahan sorang ahli PRS,lelaki. Tapi,aku blum knal siapa gerangan si dia. Tringin sgt2 nak knal. Sbb…masa dia masuk bilik kuliah,mata aku dok tngok dia,tak tngok org lain dh. Dia duduk diam,tak byk prangai sgt. Tak mcm Gjul,si kaki plawak. Wktu aku tngok dia,aku t’tanya2. Inikah yg dmksudkan dgn “Love At First Sight” ??? hmmm.. Aku memang suka brangan. Biarlaa. Mgkin si dia dh b’punya.
Mggu ke-2,mggu balik bmlm utk CNY for 1 week. Yeyey! Happy sgt2 woo. Prep mlm jumaat,tiba2 si dia pegi kelas aku mgajar Gjul 8math. Dgn bju melayu n bsongkoknya. Fuuhhhh. Macho,suka aku tngok. Haha. Aku Tanya dgn Haleeda tntang si dia. Haleeda gtau aku,tu la Dude,nama full Mohd Hamdan B.Bolhassan,klas 4 Alfa. Haleeda gtau aku dia tkde gf lagi. Oooo. Dgn brani,aku suruh Haleeda kirimslm kat si dia. Ehhh. Dude. Hehe. Balik prep mlm tu jugak,Dude tggu kat tgga. Aku lalu dpn dia,tiba2 dia snyum n say Hi. Aauuww. Msti Haleeda dh smpaikan slm aku kat dia. Haha. Suka2..
Hari besoknya,iaitu hari last sblm balik cuti,aku dok asyik main klkulator dgn si Amat,Fom 4 baru jugak. Dia ajar aku cara nak buat slideshow kat klkulator. Tgh busy2 aku main,tiba2 dtg sorang mamat ni. Nama dia Izwan. Dia ckap dia jmpa aku sbb Dude suruh mntak no.tel aku. Aku taknak la bagi sbb aku tkut si Izwan ni jual no.tel aku. Al-mklumla wktu tu aku tak pcaya sgt muka dia. Mcm org jahat. Haha. Last2,dia bagi no.tel Dude kat aku. Aku msih tak layan. Haleeda pun salin la no.tel tu kat dlm buku teks EST aku smbil snyum2.  Hari yg sama,masa rehat,aku smbung balik main klkultor aku. Tiba2 aku lupa satu cara  yg Amat ajar aku. Aku pggil la Amat dtg kat aku,bawak klkultor dia. Pastu,ada org bdiri tepi aku bawak klkultor. Aku ingtkan Amat. Tapi.. Dude? Dia bawak klkultor sbb nak mntak no.tel aku. Tkjut beruk aku sioottt..  Aku malu la sgt2 time tu sbb satu kelas tu dh riuh sbb kami 2. Aku suruh la Dude balik kelas dia. Lagipun,masa rehat dh nak habis.
Lepas 5 jam dlm kereta dri Kuching ke Spaoh,sampaila aku ke rumah. Penat sgt2 laaa. Aku mkn,mndi n baring2. Tiba2 aku tringat Dude. Aku pun bukak beg,ambik buku EST yg Haleeda tulis no.tel Dude. Aku mulakan msj aku dgn Dude. “salam.Dude tok ka?” aku tanya. Dia reply, “aok.sapa tok?”. Then,aku n Dude pun mula msj2.. Smpai pagi pun ada. Hehe. Dkt sbulan kami kwn. Dia memang peneman stia aku. Wktu ku sedih,dia ada hiburkan aku. Best!
Sampai satu masa, iaitu 18 Mac 2010,pukul 1.50 ptg, Dude request aku utk jadi “teman hidup” dia lepas dia luahkan prasaan syg dia kat aku. Tharu aku. Hehe. Aku fikir sjenak. Hmmmm. Lastly,aku accept jela sbb aku pun memang dh syg sgt kat dia. Satu ikatan kasih syg pun tjalin antara kami bdua.
Kat skolah,kalo jmpa,kami snyum jela sbb blom ready nak face to face dulu. Smpaila satu mlm,wktu prep,dia duduk sblah aku,”study” sama2. Waaa. Takut aku. Tu kira first date kami la. Hehehe.
Hari Ahad,family dia dtg lawat dia. Dia gtau mak dia yg dia pggil Ibu, dia nak ajak aku skali sbb nak knalkan aku kat family dia. Woooo. Brani la Dude. Ibu dia on jela kott. For the first time in my life,jmpa family pakwe aku. Takut2. Tapi yg aku tharu tu,ibu dia suruh aku pggil dia Ibu n pggil bpak dia Abah jugak. Utk memesrakan lagi la tu. Hehe. Okay!!  Ibu ckap,aku org first yg Dude knalkan dgn family dia. Sblum ni takda lgsung. Huwaa. Thanks Dude J masa tu aku mggigil sbb nervous sgt2. Biasalaa. Aku ni pmalu sikit orgnya. Betul. Bgetar-getar wktu slm dgn Ibu dia. Ibu dia siap pluk aku. Dah mcm mak aku sndiri plak. Tharu aku.
dude yg dia hadiahkan :)

t-shirt yg aku hadiahkan :)
Hubungan kami bjln dgn lncar. Mybe sometime tu adala gaduh2 kecil,pastu baik2 lagi. Biasala. Asam garam rumahtgga. Waahh! Aku ingt lagi,wktu bfday aku, dia bagi aku teddy bear. Cute sgt2!! Dia tnya aku,nak namakan apa. Aku bagila nama “Dude”. Smpai skrang, aku msih simpan and jaga“Dude”baik2 mcm aku jaga Dude jugak. J utk balas balik,bfday dia aku bagila dia t-shirt utk prep. Aku nak tngokla dia pakai wktu prep. Dia jarang pakai sbb dia ckap dia syg nak pkai brg yg aku bagi. Alalaaa. Hehe. Tapi... sedeh wooo. Baju tu dh hilang kat ampaian asrama. Pncuri betul la budak sains! Hish! Harap2 kurap bdn ko pakai baju tu!
Tahun 2011 menjelma............
Tahun ni aku ada smangat nak study bnding dgn last year sbb thn ni byk ckgu power yg ajar aku! Result aku pun makin gempak bnding last year. Last year,kalo dlm fom,aku tcorot beb! Alhmdulillah thn ni,aku naik sikit. Exam 1st aku dpt no. 36 drpd 119 students. Exam last, aku dpt no.25. syukur sgt2. J
          Tak byk sgt crita thn ni sbb busy study,prepare utk SPM. Yeahh. Fight for SPM!! Tp,adala sikit crita yg aku sntiasa ingt. Ptghn thun 2011, family Dude ajak aku kluar sama2. Tp wktu tu Dude tkda sbb dia ada kursus MPM. Bgusla dia tkda. Kalo ada,malu la aku. Aku ni tkut2, tapi  nak jugak kluar ngn family dia. Dlm kreta, aku senyap. Ibu Abah tanya satu,aku jwb satu. Itulah AKU. Haha. Diaorg bawa mkn kat PH Boulevard sbb Abah mgidam kott nak mkn situ. Aku on jela. Punyala byk Abah Dude order. Sdgkan utk 4 org,aku,Ibu,Abah n Baby,adik bgsu Dude. Memang kenyang gilerr laa aku. Errkkk. Pastu, bawa aku jln2 pusing Kchg. Mlm baru aku balik rumah. Best yooww!
2011 pnuh dgn kelas tmbahan bio,phy,chem,8math. Aku pling suka kelas tmbhn bio sbb slalunya kelas aku n Dude sama2. Ckgu bio ktaorg org yg sama.That’s why la. Adala jugak mata aku ni jeling2 si dia tu. Amboi. Haha. Masa blalu bgitu pntas. Hari peperangan utk SPM pun tiba. Aku ada 3 mood utk ini. Happy,neves,sedeh! Happy sbb aku dh nak merdeka. Neves sbb..SPM tuuu ooi! Sedeh sbb tak lama lagi akan tinggalkan skolah,kwn2,ckgu2 n for sure,xsggup nak tinggalkan Dude L.
Wktu hari2 SPM,aku hargai sgt2 Dude. Stiap kali sblum masuk dwn exam, dia wish Gud Luck kat aku. Hari Khamis,lepas paper killer, Physics,Ibu Dude msj aku. Dia ajak kluar mkn mlm sbb Dude nak sgt aku ikot skali. Mula-mula aku tolak twaran tu sbb taknak la kacau masa diaorg. Tapi ksian plak kat Dude. Dia blum prnah kluar sama ngn aku. Aku join jela diaorg. Dlm pkul 7.30 mlm,family dia jmput kami 2 kat dpn asrama. Biasala aku,diam,senyap. Lagipun,wktu tu aku tgh batuk teruk. Uhuk2. Kitaorg mkn mlm kat Ket’s Kitchen. Diaorg semua order mee basah. Aku tak pndai pun mkn mee tu,so aku order la nasi greng ayam. Dude punyala caring,susah payah dia carikan nasi greng ayam utk aku. Sweet! Aauuww! Hehe. Tp mlm tu aku tak dpt nak hbiskan semua nasi tu sbb tiba2 prut buat hal. Sakit la plak. Huhu. Duduk2 kat meja mkn,tba2 Dude request Abah dia,bleh tak singgah kat McD. Aku dgr McD trus angkat muka. Dude snyum tngok aku sbb dia tau aku suka McD. Syg awak Dude!! J mlm tu,balik2..aku tdo. Mimipi indah. Hehe.
dude tgh Q :)
Wktu kelas tmbhan chem.,Dude duduk tepi aku sbb tak lama lagi nak bjauhan kan? Huhu. Aku sempat lagi ambil gmbr dia. Biasala aku,hobi ambil gmbr dia. Hehe. Hari last SPM,lepas paper 3 Bio, masing2 serbu pjbat PK Hem,sbb nak tuntut brg rmpasan. Aku ambil laptop,hnfon tak kena rmpas pon. Hehe. Nasib baik la laptop tak payah byr kalo nak ambil balik. Aku temankan Dude ambil “hnfon2” dia. Alamak aaiii. Sampai 2 biji hnfon? Haha! 
Ptg tu jgak,kitaorg satu form ada parti kat kantin dgn ckgu2 fom 5. Menu haritu,pizza hut! Aku n Dude,kbetulan sama order Hawaiaan Chicken so,kami bdua share la satu pizza large tu! 
Hari tu kan last utk kami 2 jmpa. So, Dude nak sgt suap aku pizza. Alamak. Romantic jgak mamat ni. Hahaha. Aku on jela sbb suap je pon. Hehe. Tp,aku lupa nak suap dia balik haritu. Huhu.

Lepas selesai semua, Dude hntar aku balik smpai asrama pompuan. Kami dah lepasan fom 5 so,tak pelu undang2 lagi. Hahaha! Pukul 5.30 ptg,aku tpaksa say Goodbye kat dia sbb abg aku jmput aku pukul 6 ptg. Knapa la awal sgt! Huh! Sedeh la time tu. Aku pesan kat Dude,jaga diri,jgn nangis. Tp,wktu tu aku yg nak nangis. Uuuuwaaaa! 30 Nov.2011,pkul 5.30 ptg,saat trakhir aku jmpa Dude. Sampai skrang,aku blum tngok lagi muka dia. Gmbr pun dia taknak hntar. Huhu. Tp, it’s okay la. InsyaAllah,wktu ambil result nanti,aku dtg. Dpt la jmpa Si Dia yg tsayang J

## AKU HARAP INI JODOH ALLAH##

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...